Marketing as a Service
Kan je bedrijf of afdeling op het gebied van marketing wel wat extra ondersteuning gebruiken? Vast of tijdelijk? Voor elke stap in het marketingproces biedt MixCom met Marketing as a Service de uitkomst.
Wij zijn je ‘collega’ op afstand. Bijvoorbeeld voor marketing advies, content creatie, social media marketing en campagnes opzetten en optimaliseren. Op maat ingericht tegen een vast bedrag per maand. Wij functioneren daarmee als verlengstuk van jouw organisatie op het gebied van marketing en creatie.

MixCom fungeert bij Marketing as a Service als ‘collega’ op afstand. Je kan ons zien als verlengstuk van jouw organisatie. Het voordeel voor jou? Korte lijnen, duidelijke afspraken en altijd de inzet van juiste MixCom experts tegen een vaste prijs. Benieuwd naar de mogelijkheden? Mail Paul of Jörgen voor een afspraak.
Ontdek onze expertises
Content creatie
Centraal bij marketing staat content creatie. Elk doel en elke doelgroep vereist zijn eigen aanpak met bijbehorende content en communicatiekanaal. Met goede content kun je op een organische manier betrokkenheid creëren met je doelgroep en het bereik vergroten.
Hierbij is het belangrijk dat de content niet alleen de juiste doelgroep bereikt, maar dat ze ook aansluiten bij het juiste doel. Dit kan bijvoorbeeld het doen van een aankoop of een aanvraag zijn. MixCom biedt de volgende mogelijkheden voor content creatie:
- White paper
- Online magazine
- Social media afbeeldingen
- Digital PR
- Animaties
- Blogs
- Podcasts
- Video’s
- Infographics
Social media marketing
Met social media marketing kun je op verschillende social media kanalen jouw doelgroep bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld op Facebook, Instagram of LinkedIn adverteren. Ook zonder te adverteren kun je door middel van deze kanalen je doelgroep bereiken.
Bij beide opties is het belangrijk dat je duidelijk hebt wie je doelgroep is en welk type content effectief is. Daarom beginnen wij altijd met onderzoek te doen naar de doelgroep. Hierdoor kunnen wij een geschikte en doordachte marketingstrategie toepassen met bijbehorend plan van aanpak.
MixCom helpt je om de juiste doelen te stellen, de juiste strategie te kiezen en voorziet je van geschikte content. Dit doen wij middels het maken van een contentkalender waardoor je overzicht en structuur hebt over je communicatie-uitingen. Zo ga je gericht vooruit werken met betrekking tot het maken van content.
Ontwerpstudio in eigen huis
Branding is de reflectie van bedrijfswaarden. Wat je als merk wilt uitstralen kan anders binnen komen bij de doelgroep. Laat in je communicatie en huisstijl terugkomen wie je bent en wat je wilt uitstralen.
Met een ontwerpstudio in eigen huis, hebben wij een topteam aan grafische en digitale designers in huis. Zij zijn gespecialiseerd in het vertalen van een boodschap of bedrijfswaarden naar een functioneel design. Dit kan zich uiten in allerlei vormen van communicatiemiddelen.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie draait om het op een organische manier gevonden worden in Google. Wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert in de zoekmachine van Google wil je als bedrijf zo hoog mogelijk terecht komen in de zoekresultaten. De vuistregel is; hoe hoger in Google, hoe meer mensen op je website terecht komen.
Er zijn verschillende onderdelen binnen SEO: het zoekwoordenonderzoek, on-page SEO, off-page SEO, techniek en SEO optimalisatie. Wat vaak over het hoofd gezien wordt, is het technische aspect van SEO. Zo begint een SEO geoptimaliseerde website al bij de ontwikkelingsfase.
Zie SEO als verschillende bouwstenen waarmee een huis sterk gebouwd kan worden. Hiervoor is een korte en langetermijnstrategie enorm van belang. Voortdurend optimaliseren en regelmatig een SEO-check uitvoeren is van belang om jouw positie te behouden. Doordat MixCom naast marketing, ook design en techniek in huis heeft, heb je bij elk onderdeel de juiste experts aan tafel.
Zoekmachine adverteren (SEA)
Het kiezen van de juiste zoekwoorden waarop jij gevonden wilt worden in Google staat centraal. Je moet denken aan elke stap binnen het koopproces; van bewustwording tot het vasthouden van klanten (retentie). Google Ads is daarbij het meest gebruikte platform.
Door continue te blijven testen, komen er verbeterpunten naar voren voor het effectief bereiken van jouw doelgroep. Hierbij is het meten en inzichtelijk maken van de campagne resultaten enorm van belang. MixCom helpt je hierbij om de juiste zoekwoorden uit te kiezen en de juiste doelen stellen.
Hoe gaat MixCom te werk?
Terug naar de basis
Samen definiëren we wie je als merk of bedrijf bent, wat je als bedrijf wilt uitstralen en hoe dat te bereiken. Wat voor producten / diensten bied je aan? Waar wil je als merk naar toe? Wat wil je bereiken? Hoe denk je daar te komen? MixCom helpt je daarbij om vanuit de doelgroep te denken in plaats van vanuit je product of dienst.
Opstellen prioriteiten
Het definiëren en prioriteren van korte en lange termijn doelstellingen met bijbehorende deadline. Hierdoor is het duidelijk welke richting je op wilt gaan en weet je waar je gedurende het proces staat. Wanneer prioriteiten duidelijk zijn, kunnen we samen de juiste marketingcommunicatiemiddelen selecteren en gericht de doelgroep benaderen.
Uitvoering
Campagnes bedenken, teksten schrijven, video’s, afbeeldingen, animaties en andere communicatiemiddelen maken. Advertenties inrichten en landingspagina’s maken. Nieuwsbrieven opzetten of zelfs magazines? Het toepassen van marketing automation en meer…
Rapporteren
Continue testen en vergelijken van opties met behaalde resultaten. Transparantie en inzicht in beheerde budgetten speelt daarbij een belangrijke rol. MixCom vertaalt de behaalde resultaten in voor jou begrijpelijke taal door middel van een maandelijks overzicht. Dit nemen we gezamenlijk met je door zodat je altijd duidelijk hebt waar je voor betaalt en wat het oplevert.
Optimaliseren
Het constant blijven optimaliseren zorgt ervoor dat nog betere resultaten behaald worden, welke bijdragen aan het vooraf opgestelde doel. Denk aan het A/B testen van nieuwsbrieven of campagnes. Aanscherpen van targeting of juist delen van doelgroepen uitsluiten op basis van behaalde resultaten? Door actief en bewust bezig te zijn voor en met jou, groeien we gaandeweg naar jouw doel toe.
Hoe ziet jouw vraagstuk eruit?
Doordat MixCom zowel marketing, design als techniek in eigen huis heeft, wordt er in elke stap van het proces optimaal gebruik gemaakt van de verschillende aanwezige disciplines. Zo heb je altijd de juiste experts aan tafel voor jouw unieke vraagstuk.
Heb je interesse of wil je simpelweg meer weten over de mogelijkheden? Laat hieronder je gegevens achter en we nemen binnen één werkdag contact met je op!
Wij helpen u graag verder!